top of page
Wybory prezydenckie 2025
Przed wyborami prezydenckimi w 2025 roku przeprowadziłyśmy kampanię profrekwencyjną pod hasłem “Zatrudniamy prezydenta”.
Jako Widzialne obawiałyśmy się, że mimo rekordowej mobilizacji wyborczej w 2023 roku w wyborach prezydenckich wielu obywateli zrezygnuje z udziału, rozczarowanych działaniami wybranego przez siebie rządu. Aż 62% Polek i Polaków przed wyborami uważało, że gabinet Donalda Tuska nie realizuje swoich obietnic wyborczych (Instytut Badań Pollster dla Super Expressu, 2024).
Badania potwierdzały to, co obserwujemy wśród naszych odbiorców –narastające rozczarowanie i poczucie braku realnego wpływu narzeczywistość. Chciałyśmy, aby mimo negatywnych nastrojów społecznychPolki i Polacy znaleźli powód do głosowania, mieli możliwość wyborukandydata lub kandydatki na podstawie rzetelnych danych, i też, abydzień wyborów kojarzył się wyborcom i wyborczyniom pozytywnie, jakowspólne święto demokracji.
Tytuł naszej kampanii "Zatrudniamy prezydenta" miał na celu zmianęperspektywy i wzmocnienie sprawczości społeczeństwa obywatelskiego. Przez realizowane działania chciałyśmy zachęcić obywateli i obywatelki doaktywnego udziału w procesie wyborczym.
W ramach kampanii zorganizowałyśmy następujące inicjatywy:
Rozmowy rekrutacyjne
z kandydatami i kandydatkami na urząd prezydenta
- w ramach kampanii odbyły się rozmowy 1:1 z Adrianem Zandbergiem, Markiem Wochem,
Arturem Bartoszewiczem
i Magdaleną Biejat. Wszystkie wydarzenia odbyły się w Food Hallu Montownia w Gdańsku.

Dwa wydarzenia w formie strefy kibica - transmisja debaty kandydatów i kandydatek na urząd prezydenta RP.
Debata przed pierwszą turą odbyła się w Gdyni w Klubie Muzycznym Ucho, a przed drugą turą w Pubie Polufka w Gdańsku. Transmisji debat towarzyszyły dodatkowe atrakcje: przygotowałyśmy CV kandydatów i kandydatek, zorganizowałyśmy wyborcze koło fortuny z pytaniami na temat systemu wyborczego w Polsce i programu kandydatów i kandydatek, stworzyłyśmy stoisko wyborczej fotobudki, rozdawałyśmy wyborcze tatuaże i wlepki. Przez całą debatę można było wypełniać wyborcze bingo. Za udział we wszystkich atrakcjach można było wylosować nagrodę.

Dwa wieczory wyborcze -
zorganizowałyśmy dwa wieczory wyborcze: po pierwszej turze w formie silent disco w klubie Drizzly Grizzly, po drugiej turze w Pubie Polufka. Darmowe słuchawki silent disco mogła otrzymać każda osoba, która pokazała nam swoje zdjęcie przy urnie. W przerwie od silent disco obejrzeliśmy wyniki wyborów i skomentowaliśmy je na żywo. Podczas drugiego wieczoru wyborczego, który został zorganizowany dość spontanicznie, w odpowiedzi na wiele zapytań od odbiorczyń i odbiorców poprzednich wydarzeń, zorganizowałyśmy pub quiz, wyborcze gry (tabu, Time’s up), a także zamówiłyśmy pizzę dla wyborczyń i wyborców.

Kampania informacyjna w mediach społecznościowych!




Kampania profrekwencyjna przed wyborami przydenckimi była finansowana przez Fundację EFC w ramach Funduszu Obywatelskiego im. Ludwiki i Henryka Wujców, a także Fundację Batorego. Dziękujemy za wsparcie naszych działań!

Obejrzyj nagrania z rozmów rekrutacyjnych!
06.04 - Rozmowa rekrutacyjna z Adrianem Zandbergiem.
Wydarzenie organizowane przez Fundację Widzialne we współpracy z Foodhallem Montownia oraz Akcją Demokracją.
22.04 - Rozmowa rekrutacyjna z Magdaleną Biejat
Wydarzenie organizowane przez Fundację Widzialne we współpracy z Foodhallem Montownia oraz Akcją Demokracją. Finansowane przez Fundację Batorego.
bottom of page